5 грудня 1994 року другий Президент України Леонід Кучма підписав
Будапештський меморандум, за яким ядерні держави Росія, США та Великобританія надали Україні гарантії безпеки на принципах Гельсінського заключного акту ОБСЄ за її відмову від ядерної зброї і приєднання до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 1 липня 1968 року (ДНЯЗ) як держави, що не володіє ядерною зброєю.
Завдяки Україні аналогічні гарантії безпеки за
Будапештським меморандумом отримала і Білорусь.
5 вересня 2014 року Леонід Кучма підписав від імені України так звані "мінські угоди", які були укладені на шкоду гарантіям безпеки України за Будапештським меморандумом.
23 травня 2019 року за ініціативою Інституту дослідження російської агресії по факту укладення "
мінських угод" та реалізації політики їх "безальтернативності" відкрито кримінальне провадження за частиною першою статті 111 КК України («державна зрада - діяння, умисно вчинене громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній чи інформаційній безпеці України…»).
5 вересня 2019 року Інститут дослідження російської агресії направив до Верховної Ради України звернення щодо проведення парламентських слухань на тему: "
Про відновлення щодо України дії принципів ОБСЄ - гарантій безпеки України за Будапештським меморандумом".
Звернення депутатами було проігноровано!
"
Українська доктрина безпеки і миру" Руху Опору Капітуляції розглядає "мінські угоди" з точки зору міжнародного права нікчемними з моменту їх підписання, оскільки нав'язані Україні силою.
23 січня 2020 року за заявою активіста Руху Опору Капітуляції Дмитра Сінченка відкрито
кримінальне провадження за частиною першою статті 111 КК України за фактом реалізації "мінських угод" по так званій "формулі Штайнмайера".
Політика "безальтернативного МІНСЬКА" - багатоскладовий, що триває у часі кримінальний злочин, покарання за який передбачено частиною першою статті 111 КК України.
Бездіяльність депутатів Верховної Ради України, як вищих посадових осіб держави, спричинило за собою нові злочини - призупинення з політичних мотивів Службою безпеки України досудового розслідування кримінальних проваджень від 23 травня 2019 року (відновлення переговорів "нормандської четвірки", яка контролює реалізацію "мінських угод"), і прийняття 11 березня у Мінську рішення про створення в рамках "тристоронньої контактної групи" так званої "консультаційної ради" за участю "повноважних представників ОРДЛО".
Дане рішення, п
ідписане від імені України Леонідом Кучмою і "узгоджене" главою Офісу Президента України Андрієм Єрмаком, націлене на легалізацію російських окупаційних адміністрацій Л/ДНР на українській землі! Їх дії повинні розслідуватися як черговий епізод, що триває в часі, кримінального злочину передбаченого частиною першою статті111 КК України!
Реакції Президента України Володимира Зеленського на
петицію українців щодо відкликання підписів Кучми і Єрмака під протоколом ТКГ від 11 березня, які вони поставили від імені України, так і не було!
Стаття 17 Конституції України говорить, що "Захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу".
Україна - парламентсько-президентська республіка. Представники Українського народу у Верховній Раді України присягають на вірність Україні, зобов'язуються відстоювати її суверенітет і незалежність, дбати про благо Вітчизни і добробут Українського народу (стаття 79 Конституції України).
Ігнорування принципів Гельсінського заключного акту ОБСЄ призведе до створення в світовій практиці прецеденту, коли в протистоянні один з одним будуть залучені країни, які отримали гарантії безпеки за Будапештським меморандумом -
білоруси будуть змушені в складі "союзного" війська з країною-агресором РФ захищати "союзний" Крим !Суспільно-політичні організації України та Білорусі вимагають від депутатів Верховної Ради України в терміновому порядку утворити Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України для встановлення парламентського контролю над досудовим розслідуванням кримінальних проваджень щодо "мінських угод", відкритих за фактом їх укладання та реалізації політики їх "безальтернативності" на шкоду гарантіям безпеки України за Будапештським меморандумом!
Громадяни України можуть приєднатися до даній вимозі підтримкою на сайті Верховної Ради України
відповідної петиції.
Телемости Україна-Білорусь у 2020 році:
6 лютого -
Як уникнути протистояння України і Білорусі, які отримали гарантії безпеки за Будапештським меморандумом?
12 березня -
деокупацію Криму: Будапештський меморандум vs "безальтернативний МІНСЬК".
(Список організацій на підтримку звернення доповнюється - відп.
Від Білорусі
Ігор Ледник, координатор EU4Digital: eUnion, від України -
Іван Острубацкій).
Павло Жовніренко, автор Ідеї Будапештського меморандуму, голова
Центру Стратегічніх ДослідженьІнститут дослідження російської агресіїНаціональна Асамблея Громадянського Сектору УкраїниРух Опору КапітуляціїБеларускі камітэт салідарнасці з УкраінайІнформаційно-аналітичний центр национальной безпеки УкраїниГрамадзянская анлайн-ініциятива "Еўропа без диктатур!"Беларуская сациял-демакратичная партия (Грамада)Громадянська ініціатива "Крим - це Україна"http://irar.zzz.com.ua